Elle Magazine

 

Hello from the Otherside

Când intri pe strada Filliti din Centrul Vechi al Bucureștiului, direct din Piața Națiunilor Unite, te frapează două lucruri. Liniștea acestui loc, desprins de vibrația vieții de noapte și a turismului de zi-lumină, și prezența unui umbrar de modă și design ce amintește de calmul studiourilor minimaliste din Berlin și de farmecul buticurilor șic din Barcelona sau Atena. Otherside este o prăvălie, așa cum proprietarelor le place să o numească, de piese fantastice de design, predominant în non-culori, provenite de la branduri de design ce iubesc tăieturile curate, croiurile simple și fluiditatea materialelor flatante pentru orice conformație.

 

O după-amiază cu Dana Stănescu și Gianina Popéa, adică formula de business din spatele conceptului Otherside, înseamnă cafea, țigări și alte vicii mai puțin condamnabile, cum ar fi muzica, statul la povești și hainele. Atunci când hainele vin la pachet cu o poveste proprie, acest intermezzo devine o scenă ce pare ruptă din Coffee & Cigarettes al lui Jim Jarmusch, la fel de presărată de umor, de autentic și de noir precum pe marele ecran.

Deși afacerea Otherside este destul de tânără, Dana și Gianina erau “întâlnite” de foarte mult timp. „Suntem prietene de mai bine de 20 ani și cred că eram împreună în povestea Otherside chiar dinainte de a plănui deschiderea unui magazin”, explică Dana. Dincolo de o lungă istorie personală comună, pe cele două le-a legat pasiunea pentru haine, bijuterii, în esență pentru lucruri frumoase, autentice, care îți pot lumina ziua. Sigur, ideea de frumos este relativă, ține de percepția fiecăruia, iar pentru Dana și Gianina Otherside înseamnă o zonă de frumos în care se simt în largul lor. Așa că și-au propus să descopere și alți oameni cu înclinații similare, să creeze o poveste în care să te simți bine, alături de prieteni dar și de necunoscuți care împărtășesc aceleași gusturi.

Multe persoane care ne descoperă pe Facebook, sau care intră pentru prima dată în magazin ne-au spus că aceste haine sunt <<despre mine>>”.

Aveți și pe negru? [intertitlu]

Pe principiul less is more, a purta negru este cel mai complicat. Ai de combinat tonuri și texturi. Și cu toate acestea, majoritatea clienților care probează ceva alb sau colorat și le place, revin cu întrebarea “Aveți și pe negru?”. Privindu-le pe Dana și pe Gianina, realizezi că peste 80% din garderoba lor este “pe negru” și că Otherside este un magazin pe gustul lor. Iubitoare ale aceleiași non-culori, consideră firesc ca alegerile din magazin să fie în aceeași notă, explicând că selecția pieselor este intuitivă și aproape de sufletul lor, iar acest lucru se traduce în propuneri vestimentare inspirate de minimalism și deconstructivism japonez (Moyoru) sau elemente arhitecturale (Lurdes Bergada), printre care își fac loc bijuteriile Babylonia, ce amintesc de Grecia, de plajele aurii și de apa translucidă, sau accesoriile Acme Art, de o sensibilitate asimetrică, între magia Micului Prinț și melancolia celor de la Pink Floyd.

 

“Am transpus în fapt un loc în care să se desfășoare povestea noastră. Ne bucurăm de toate fazele care fac parte din proces, de la căutarea de branduri noi pentru magazin, până la felul în care le prezentam clienților. Este un drum lung și, nu de multe ori, anevoios. În primul rând pentru că vorbim de design de nișă, de branduri necunoscute în România. Apoi, suntem conștiente că nu ne adresăm publicului larg”, povestesc Dana și Gianina, care cred cu tărie în vorba aceea care spune că dacă faci ceea ce îți place, nu muncești nici o secundă”. Pentru că în București sunt doar vreo 2-3 magazine care funcționeaza în această zona nișată, publicul trebuie atent studiat și familiarizat. Otherside pune accent pe partea de cercetare și scouting pentru a oferi produse și linii vestimentare în exclusivitate, care nu se regăsesc în alte concept boutique-uri. Drumul acesta are însă și borne de revelație și satisfacție. Iar dacă ea vine și pe calea hainelor croite pe măsura poveștilor care ne sunt cele mai apropiate de suflet, o vizită la Otherside e un pretext excelent pentru un detox vestimentar.

 

Otherside – vine de la piesa Red Hot Chili Peppers omonimă, sau chiar din traducerea alăturării de cuvinte ce sugerează descoperirea unei zone noi.

Design – Industrial cu o notă romantică.

Brands – Lurdes Bergada, Syngman Cucala, Moyoru, Papucei, Acme Art Silver, Babylonia, Waiting for the sun, NoHats, See concept, AboutAccessories

Must have – Salopetele Lurdes Bergada, cardiganele cu linii fluide, flatante pentru orice siluetă și pentru un stil 100% asumat.

Adresă: I.C. Filliti, 10, București.

 

 

No Comments

Post a Comment

X